Обстеження фонематичних процесів

 

Запропонуйте дитині послухати і повторити склади і слова:

па – ба па – ба – па коза – коса 
та – да
та – да – та Маша – каша – ваша
ка – га
га – ка – ха рак – лак – так – мак
ва – фа ва – ва – фа пити – бити – лити 
ша – са ша – са –ша – са шапка – сапа – лапка 

Запропонуйте дитині уважно послухати ряд звуків і плеснути в долоні, коли почує певний звук:

Звук «а» серед у, о, а, и, і, а
Звук «о» серед і, у, о, и, а, о
Звук «м» серед к, м, п, н, л, м
Звук «з» серед ш, з, с, ч, ж, ц, з

Попросіть дитину сказати, чи є заданий звук у запропонованих Вами словах:

Звук «а» у словах – Аня, сік, автобус, мак, син, зима
Звук «у» у словах – учень, суп, очі, умивальник, ліс, сумка
Звук «з» у словах – сад, шапка, миска, мишка, коса
Звук «ш» у словах – шуба, оса, Маша, каша, сани

Запропонуйте дитині визначити, який однаковий звук є в декількох різних словах:

Оля, осінь, овочі, окунь - “о”
Сад, суп, сумка, ніс, лис - “с”
Аня, агрус, акула, автобус - “а”
Маша, мак, мама, сом - “м”

Запропонуйте дитині визначити, який перший (останній) звук у словах:

перший звук – Аня, Оля, Іра, осінь, лак, сік, заєць, вовк;
останній звук – дим, бак, кіт, мак, сон, зима, вікно.

Запропонуйте відібрати серед декількох предметів чи картинок тільки ті, в назві яких є звук «с» ( «ш», «л», «р», «з»)
Наприклад: шапка, лялька, кошик, книга, альбом – звук “ш”,
лампа, машина, ложка, м’яч, ваза – звук “л”
Запропонуєте дитині придумати слова зі звуком «а» ( «о», «з», «л», «м», «к», «ш»)