Обстеження стану імпресивного мовлення

 

Перевірте, як дитина розуміє значення назви предмета. Запропонуєте їй показати:

лампу чашку
туфлі ведмедика
вікно ручку
стіл гребінець

Для того щоб дізнатися, чи розуміє дитина значення дії предмета, запропонуйте показати на картинці або відповісти на запитання:

Хто йде?
Хто сидить?
Хто купається?
Хто шиє?
Що пливе?

Перевірте чи розрізняє дитина дії схожі за ситуацією. Запропонуйте показати:

Де дівчинка роздягає ляльку, а де дівчинка витирає ляльку?
Хто з дітей їсть, а хто п'є?

Довідайтеся, чи розуміє Ваша дитина значення ознаки предмета. Покажіть їй різні предмети, та запропонуйте взяти тільки той, про який можна сказати:

- маленький
- великий
- круглий
- квадратний
- червоний
- синій

Для того, щоб перевірити розуміння дитиною значення прийменників запропонуйте їй виконати наступні прохання:

Поклади ручку на зошит.
Поклади ручку під зошит.
Поклади ручку в коробку.
Поклади ручку біля коробки.
Заховай ручку за спину.
Тримай ручку перед собою.

Перевірте в різних ситуаціях, правильність виконання дитиною словесних інструкцій.

Відчини двері.
Візьми мячик.
Дай мені мячик.
Подивися у вікно.
Зачини двері.
Сядь на стілець.
Стань біля дверей та подивись у вікно.
Дай мячик мамі, а ручку поклади на стіл.